اولین مدال فرزندان ایران «نقره» شد | رحیمی نایب قهرمان پارالمپیک شد-راهبرد معاصر

اولین مدال فرزندان ایران «نقره» شد | رحیمی نایب قهرمان پارالمپیک شد

پاراتکواندوکار نوجوان کشورمان در مبارزه نهایی برابر حریف مغولستانی خود شکست خورد و به مدال نقره هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک دست پیدا کرد و اولین مدال آور ایران شد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 29
کد خبر: ۲۵۵۸۴۴

به گزارش راهبرد معاصر، آخرین مبارزه روز نخست از رقابت‌های پاراتکواندو این دوره از بازی‌ها را زهرا رحیمی از کشورمان برابر «اولان بایار» از مغولستان در فینال وزن ۵۲- کیلوگرم برگزار کردند که در نهایت این مبارزه با برتری ۵ بر ۲ حریف مغولستانی به پایان رسید و رحیمی به مدال نقره رسید.


رحیمی امروز در مبارزه نخست «شائو گیان» از چین را ۱۳ بر ۲ شکست داد و سپس با برتری ۶ بر ۴ مقابل «ماچادو» از برزیل راهی نیمه نهایی شد. وی در مبارزه نیمه نهایی برابر «چاپاریدزه» از گرجستان ۶ بر صفر پیروز شد و به دیدار پایانی راه یافته بود.

در مسابقات امروز مریم عبدالله پور پس از یک دور استراحت، نتیجه را به «اسپینوزا» از پرو دارنده مدال طلای دوره قبل بازی‌های المپیک واگذار کرد و به گروه شانس مجدد رفت. وی در اولین مبارزه خود در این جدول باید با نماینده مکزیک مبارزه می‌کرد که این حریف به دلیل ضربه خطا در بازی قبلی خود از جدول مسابقات حذف شد. عبدالله پور در دیدار رده بندی به حریفی از تایلند باخت و از دست یابی به مدال بازماند.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌های پارالمپیک با حضور ۱۲۰ پارانکواندوکار از ۴۲ کشور در کاخ «گرندپله» شهر پاریس برگزار خواهد شد./ مهر 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار